Zajęcia z Języka Polskiego
Podczas kilku ostatnich zajęć języka polskiego klasa 5 pracowała nad omówieniem problematyki “Katarynki” Bolesława Prusa.
Zaczęli od obejrzenia ekranizacji filmowej z 1967 r. Potem skupili się na zebraniu najważniejszych informacji czasie i miejscu akcji oraz o głównym bohaterze – panu Tomaszu.
Po scharakteryzowaniu jego postaci, skupili się na problemie jaki porusza ten utwór. Spróbowali poznać znać niewidomej dziewczynki. Wykonując różne czynności z zawiązanymi oczami, stwierdzili, że osoba niewidoma zmaga się z wieloma trudnościami i przyszycie guzika czy zawiązanie buta stanowią tylko dla nich “wierzchołek góry lodowej”.
Wspólnie obejrzeli także film specjalnie przeznaczony dla osób niewidomych (z lektorem) i doszli do wniosku, że musieli wyostrzyć inne zmysły, np. słuchu, by w pełni zrozumieć treść filmu. Uczniowie podczas zajęć byli bardzo zaangażowani i ciekawi tego, jak zachować się w stosunku do osoby niewidomej – jak reagować na nią, w jaki sposób jej pomóc.
Były to bardzo wartościowe zajęcia.
|