
EKObudżet
Zakończyliśmy nasze ekologiczne warsztaty dotyczące EKObudżetu partycypacyjnego w ramach inicjatywy „Klasowa EkoAkcja” w projekcie #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE pn. „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!”. Kilka tygodni uczenia się, poznawania, dowiadywania i realizacji wspólnego działania zostały podsumowane, a wiedza przełożona na wspólną grę planszową. Uczniowie bazując na nowej wiedzy dotyczącej Celów Zrównoważonego Rozwoju przygotowali pytania i zagadki, które pojawiły się podczas gry.
PROJEKT KLASA 2
WARSZTATY W KLASIE 4
Klasa 4, w czwartek uczestniczyła w warsztatach finansowych z projektu ,, Ciekawe Wyzwania=Nowe Kompetencje”. Zajęcia odbyły się w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE.
Uczniowie w ranach spotkań wspólnie ustalili jedno proekologiczne działanie. Spotkanie z osobą zajmującą się eco biżuterią. Na początku dzieci obejrzały kamienie naturalne, wzięły udział w quizie. Kolejnym punktem programu było wykonanie bransoletek z użyciem swojego ,, magicznego kamienia “, który wiąże się z miesiącem urodzenia.
Uczniowie wykonali biżuterię z wykorzystaniem różnych rodzajów kamieni naturalnych m.in ametyst, karneol, turkus, kryształ górski, malachit.
WARSZTATY FLORYSTYCZNE W KLASIE 7
W poniedziałek 9 czerwca uczniowie klasy VII uczestniczyli w warsztatach finansowanych z projektu “Ciekawe wyzwanie=nowe kompetencje” zorganizowanych w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE.
Grupa wybrała jako realizację projektu zajęcia florystyczne, które w bardzo ciekawy sposób poprowadziła profesjonalna florystka. Dzieci podczas przeprowadzonej lekcji doskonaliły umiejętności, które rozwijają kreatywność, poczucie estetyki, zdolności manualne. Zajęcia florystyczne ukazały młodzieży piękno natury, kwiatów i roślin co z pewnością prowadzi do większej świadomości na temat dbania o środowisko naturalne.
Warsztaty klasa 1a
Uczniowie z klasy 1a wraz z wychowawcą p.Elżbietą Szymonek uczestniczyli w warsztatach w ramach projektu “Ciekawe wyzwanie = Nowe Kompetencje EKOBUDŻET”. Warsztaty prowadziła p. Beata Stępień
EKObudżet klasa 1b
Zajęcia „EKObudżet” z projektu „Ciekawe wyzwania=Nowe kompetencje”
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE
Ø Klasa IB jako realizację projektu wybrała gry planszowe edukacyjne.
Ø 23 czerwca uczniowie z zaangażowaniem czytali książki o ekologii, rozwiązywali zagadki oraz grali w gry planszowe edukacyjne, które zostały zakupione w ramach projektu.
Ø Dzięki zakupionym pomocom uczniowie zdobyli cenną wiedzę i umiejętności w zakresie ekologii, klimatu oraz zwiększyli świadomość na temat dbania o środowisko naturalne.
Ø Poprzez pracę w grupie i świetną zabawę utrwalili zasady prawidłowej segregacji odpadów,
oszczędzania energii i wody.
Ø Podczas pracy uczniowie doskonalili kompetencje kluczowe – umiejętność uczenia się i pracy zespołowej.
EKOPIKNIK W KLASIE 5
SPOTKANIE „ ŚWIAT ZAWODÓW”
Nasza szkoła kontynuuje cykl spotkań z przedstawicielami różnych zawodów w ramach zajęć „Moja Kariera!” realizowanych z #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE pn. „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!”. 13 czerwca naszym gościem była pani górnik Marta Sideł, która przybliżyła uczniom klas V-VIII trudną i odpowiedzialną pracę górnika oraz zaprezentowała strój galowy. Inspirująca wizyta Pani Marty pokazała, że każdy może wybrać profesję, na którą jest zapotrzebowanie na rynku pracy, a płeć i pochodzenie nie mają znaczenia przy wyborze ścieżki zawodowej.
SPOTKANIE „ ŚWIAT ZAWODÓW”
W ramach zadania „Moja Kariera!” w projekcie „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!” finansowanym przez #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE, 9 czerwca obyło się pierwsze spotkanie dla klas I-VIII z przedstawicielem różnych zawodów. Prezes kieleckiej firmy Exentis Sp. z o.o, Pani Izabela Walkiewicz opowiedziała uczniom o pracy programisty i swojej ścieżce kariery, najnowszych technologiach oraz umiejętnościach, jakie są potrzebne w branży IT. Spotkanie z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na dalszy rozwój edukacji zawodowej naszych uczniów.
WARSZTATY EKOLOGICZNE W KLASIE 6
W środę 11 czerwca uczniowie klasy VI mieli zajęcia warsztatowe finansowane z projektu „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!” zorganizowane w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE.Uczniowie samodzielnie przygotowali zdrowe, pyszne koktajle i musy owocowe przy wykorzystaniu własnych sokowników, blenderów czy wyciskarki do soków. Wybierając lokalne owoce i warzywa ograniczamy transport, a tym samym przyczyniamy się do zmniejszenia śladu węglowego. W trosce o środowisko coraz częściej plastikowe naczynia jednorazowe zastępuje się opakowaniami biodegradowalnymi wykonanymi z materiałów takich jak bambus czy pulpa trzciny cukrowej. Opakowania powstałe z mieszanki bambusa i trzciny cukrowej nadają się do chłodzenia oraz do mikrofali, są też kompostowalne w odpowiednich warunkach i biodegradowalne. Uczniowie ozdobili swoje kubeczki elementami naturalnych, suszonych roślin, np. gałązkami eukaliptusa. Podczas pracy indywidualnej i grupowej dzieci doskonaliły kompetencje kluczowe – wykazały się niezwykłą kreatywnością, innowacyjnością, planowaniem oraz wzajemną pomocą i kulturą podczas spożywania posiłków.
ZAJĘCIA DODATKOWE PRZYRODNICZE
Zajęcia dodatkowe przyrodnicze w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE w dniu 05.06.2025 r. dla klas 6 i 7 były poświęcone chorobom człowieka powstającym na skutek zanieczyszczenia środowiska. Uczniowie odpowiadali na pytanie “Jak zanieczyszczenie powietrza wpływa na nasz organizm?”, wskazali układy narządów, które są najbardziej narażone na uszkodzenia. Stworzyli swoje sketchnotki i mapy mentalne związane z tematem. Uczniowie doskonalili kompetencje kluczowe m.in. umiejętność uczenia się i pracy zespołowej.
„Klasowa EkoAkcja”
W ramach inicjatywy „Klasowa EkoAkcja” w projekcie #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE pn. „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!” uczniowie otrzymali butelki z filtrem, aby w ten sposób ograniczać zakup wody i innych napojów w jednorazowych opakowaniach plastikowych. Im mniej tego kupimy tym mniej potem wyrzucimy, a to jest nie bez znaczenia dla środowiska naturalnego i w konsekwencji dla człowieka. Te jednorazowe butelki plastikowe bardzo zanieczyszczają środowisko i ciągną za sobą wielki ślad węglowy.
ZAJĘCIA DODATKOWE PRZYRODNICZE
Uczniowie klas 6 i 7 po raz kolejny wzięli udział w dodatkowych zajęciach edukacyjnych z przyrody i ekologii w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE. W dniu 29.05.25r. dokonali prezentacji makiety „Ekologiczny dom” oraz odpowiadali na pytania: Jak żyć ekologicznie? Czy jestem świadomym konsumentem? Poznali prawa konsumentów, ustalili, jak unikać marketingowych pułapek, dowiedzieli się czym jest FAIR TRADE i oczywiście, jakie informacje powinny się znaleźć na opakowaniu produktu. Nasi uczniowie mają świadomość, że to, co kupujemy, może mieć również wpływ na naszą planetę, ale też, że są sposoby na poprawę stanu środowiska.
ZAJĘCIA DODATKOWE PRZYRODNICZE
Na zajęciach przyrodniczych w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE w dniu 22.05.25 r. uczniowie kontynuowali tworzenie makiety „Ekologiczny dom” i doskonalenie terminologii dotyczącej ekologii i ochrony środowiska w języku angielskim. Dodatkowo, rozwiązywali krzyżówki ekologiczne oraz uzupełniali schematy związane z podstawowymi skutkami ocieplania planety Ziemi. W trakcie zajęć uczniowie podnosili kompetencje kluczowe w zakresie przyrodniczym, uczyli się współpracy, dzielili pomysłami i pracowali w przyjaznej atmosferze.
ZAJĘCIA DODATKOWE PRZYRODNICZE
Na zajęciach przyrodniczych w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE pn. „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!” zajmowaliśmy się następującymi zagadnieniami: Koncepcja ekologicznego domu, korzyści płynące z ekologicznych budynków, zielone domy. Wprowadzone zostało słownictwo w języku angielskim dotyczące tematu, a kolejną rzeczą było tworzenie makiety „Ekologiczny dom” wg pomysłu uczniów. Uczniowie pracowali zespołowo oraz indywidualnie, wykazali się kreatywnością, spostrzegawczością i postawą koleżeńską w trakcie współpracy. Na kolejnych zajęciach będziemy kontynuować tworzenie makiety “eko- domu.
EKObudżet
Już połowa warsztatów dotyczących EKObudżetu partycypacyjnego w ramach inicjatywy „Klasowa EkoAkcja” w projekcie #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE pn. „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!” za nami!. Budowanie świadomości i odpowiedzialności ekologicznej, rozwój umiejętności krytycznego myślenia, umiejętności komunikacyjnych, przybliżenie tematyki Celów Zrównoważonego Rozwoju, generowanie pomysłów i tworzenie map myśli to tylko część, z tego co udało nam się zrealizować. Przed nami wybór i realizacja inicjatyw w klasach!
EKObudżet
Nasza szkoła kontynuuje działania związane z ekologią i wiedzą o klimacie na warsztatach „Klasowa EkoAkcja” w projekcie #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE pn. „Ciekawe wyzwania = Nowe kompetencje!”. Udział w projekcie umożliwi naszym uczniom zdobywanie cennej wiedzy i umiejętności w zakresie ekologii, a także aktywne zaangażowanie w działania na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego.
EKObudżet
Uczniowie klas 1-7 w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE uczestniczą w warsztatach dotyczących EKObudżetu w obrębie zadania “Klasowa EkoAkcja”. Szkolny budżet partycypacyjny to proces, który daje uczniom naszej szkoły możliwość kształtowania otaczającej ich przestrzeni, realizacji swoich pomysłów, współdecydowania o tym, w jakie działania będą zaangażowani.
ZAJĘCIA DODATKOWE PRZYRODNICZE
Na zajęciach przyrodniczych w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE w dniu 24 kwietnia 2025 r. uczniowie zapoznawali się z zagrożeniami gleb oraz powietrza (pomocną była prezentacja multimedialna, skala porostowa). Najpierw określili ich przyczyny i rodzaje, opisali konsekwencje oraz wpływ na środowisko i samego człowieka. W drugiej części zajęć obserwowali próbki przyniesionych gleb, starali się określić ich profil, dokonać klasyfikacji. Obserwacja i eksperyment to bardzo dobra metoda na poszerzanie wiedzy przyrodniczej, a jednocześnie rozwijająca postawę badawczą i pracę w grupie. Zajęcia zmotywowały uczniów do samodzielnego wyciągania wniosków i łączenia faktów oraz odnoszenia się do sytuacji z życia codziennego.
ZAJĘCIA DODATKOWE PRZYRODNICZE
Uczniowie i uczennice klas 6 i 7 wzięli udział w dodatkowych zajęciach edukacyjnych z przyrody i ekologii w ramach projektu #FunduszeEuropejskie #FunduszeUE Dzięki nowym działaniom proekologicznym polegającym na eksperymentowaniu i przeprowadzaniu doświadczeń zdobyli wiedzę wybiegająca poza podstawę programową kl.6-7.