Projekt “Książka. Lubię to!”

W ramach projektu NPRCZ klasa IV na zajęciach z języka polskiego przygotowywała projekt „Mikołajek’’ ukryty w lapbooku. „Książka na kolanach’’ miała być związana z lekturą ,,Mikołajek’’. Na pewno zastanawiacie się, czy lektura może być interesująca ? Otóż: – TAK! Dowodem na to jest tzw. lapbook – narzędzie dydaktyczne, dzięki któremu uczniowie mogą poznawać bohaterów literackich i ich przygody, utrwalać i powtarzać wiadomości z różnych dziedzin. Okazało się, że czwartoklasiści mieli mnóstwo interesujących pomysłów. Tematyczne książki o lekturze „ Mikołajek’’ uczniowie przygotowali za pomocą rysunków, kieszonek, kolorowych kartek. Dzięki ich kreatywności możecie podziwiać ich dzieła.
W ramach projektu NPRCZ klasa VIII na zajęciach z języka polskiego przygotowywała projekt związany z wybraną lekturą nieobowiązkową: „Jesienna miłość” oraz „Stowarzyszenie umarłych poetów”. Ósmoklasiści wykazali się niezwykłą kreatywnością tworząc m.in. współczesną wersję stowarzyszenia „Umarli Poeci dzisiaj” , które inspiruje młodych ludzi do twórczości oraz badali jak Keating propagował hasło „Carpe diem” i jak uczniowie je rozumieją, i jak wpływa na ich decyzje. Ci zaś, którzy skupili się na książce Sparksa zbadal, jak miłość Landona i Jamie zmieniła ich postawy, wybory i życie oraz jakie role pełnią rodziny w tej historii i jakie wartości przekazują?